Eşsiz manzarayı kaldırmak amacıyla faal ağaç müzesine akış ettiler

Misilsiz manzarayı bağışlamak amacıyla canlı ongun müzesine akın ettiler

Gümüşhane’dahi Örümcek Ormanlarında gerçekleştirilen tabiat yürüyüşüne 320 sportmen katıldı

GÜMÜŞHANE – Gümüşhane’nin içerisinde yüzlerce yıllık ağaçları bulunan hareketli dikme müzesi Örümce Ormanlarının sonbahardaki benzersiz manzarasını yutmak talip doğaseverler bölgeye akış etti.

Gürül gürül akan dereleri, şelaleleri, akman havası ve misilsiz manzaralarıyla sonbahar mevsiminde binbir renge bürünen alanda her yıl yapılan sonbahar yürüyüşü bu sene rekor katılımla gerçekleştirildi.

Palan ilçesine ilişkin Yeşilköy köyü sınırları içerisinde bulunan ve Avrupa’nın ez detaylı köknarları, Balkanların, Kafkasların ve Türkiye’nin bildirme boylu ve yetenekli ladinlerinin kayran aldığı Örümce Ormanlarında gerçekleştirilen tabiat yürüyüşüne Gümüşhane Alpinizm, Huy Sporları ve Gençlik Derneği (GÜDAK), Cahillik ve Spor İl Müdürlüğü, Tümce İçin Spor Federasyonu ve Eş ve Içtimai Hizmetler İl Müdürlüğünden 320 doğasever katıldı.

Tabiat anıtı kendisine tescillenmiş 400 yaşın üstünde ladin ve köknar ağaçlarının olduğu, Çıkrıkdüzü, Güvende yaylaları ile Kabaktepe Şehitliği güzergahında mevcut alanda doğaseverler önce adına Çağlayandibi Şelalesi Tabiat Parkını ziyaret etti.

Yollara halı üzere serilen ağaç yapraklarının üstünde yürüyen, sarp yamaçları yararak vadilerden cari derelerden sabık ve misilsiz görünüş eşliğinde 14 kilometre süresince molalar vererek giden sporcular labirenti mail patikaları, damarlı yamaçları, şelaleleri, endemik bitki çeşitliliğini ve bünyesinde bulundurduğu çok sayıdaki farklı ağaç türlerinin oluşturduğu şöleni görme fırsatı buldu.

Kalabalık olması zımnında düz ayrımsız parkur seçilen etkinlikte katılımcılar üslup süresince sıkça durarak güz mevsiminde binbir renge bürünen, yeşilin, sarının, kahverenginin ve kırmızının umum tonlarının bilge olduğu coğrafyayı fotoğrafladı.

Etkinliğin peşi sıra kaymakamlık merkezinde Kürtün Belediyesinin düzenlediği şenliğe katılan doğaseverler çalan kemençe eşliğinde horon oynayarak günün yorgunluğunu attı.

“Ağaçların dökülen yaprakları yolları adeta halıya çevirdi”

Etkinliğe katılan doğaseverlerden Furkan Lezzetli sonbaharın bilcümle renklerini burada gördüklerini belirterek, “Çok domuzuna bire bir coğrafyadayız. Adamakıllı bir sonbahar ayrımsız etkinlik oldu bizim amacıyla. Ağaçların dökülen yaprakları yolları adeta halıya çevirdi. Bu bölgedeki coğrafyanın genişlik güzel yerlerinden birisi Örümcek Ormanları. Herkese referans ediyorum” dedi.

“Üşüşmek istemeseniz da araçla geçtiğiniz yerlerdeki duraklarda buranın birlik manzarasını izleyebilirsiniz”

Bölgenin tanıtımına dronla çektiği görüntülerle iri ulama sağlayıcı isimlerden olan Serkan Özdemir ise “Ben yılın 12 kocaoğlan memleketim Palan’ü görüntüleyerek sosyal iletişim araçları hesaplarımdan paylaşarak tanıtmaya çalışıyorum. Örümcek Ormanları bağ bozumu döneminde çokça fena hâlde oluyor. Paylaşımlarımdan sonradan bana haddinden fazla soran oluyor pekâlâ gideriz diye niteleyerek. Yekpare misafirlerimize burayı tavsiye mektubu ediyorum. Yolları asfalt ve beton yoldur. Yürümek istemeseniz bile araçla geçtiğiniz yerlerdeki duraklarda buranın tamlık manzarasını izleyebilirsiniz. Herkesi Örümcek Ormanlarına bekliyorum” diyerek konuştu.

“Gümüşhane kent merkezi haddinden fazla albenisi olan benzeri yer değil amma dağlarında haddinden fazla iyicene alanları var”

Herkes İçin Spor Federasyonu İl Temsilcisi Osman Yılmazer da “Her sene anadan görme hale getirdiğimiz Örümce Ormanları yürüyüşünde üniversiteyi yeni kazanmış öğrencilerimizle tekrar burada buluştuk. Yurtlara eskimemiş araç yaptıran öğrencilerimize Gümüşhanemizin turizm merkezleriyle buluşturuyoruz. Öğrencilerimizde haddinden fazla memnun kalıyor, Gümüşhane’yi aşinalık fırsatı buluyorlar. Gümüşhane kent merkezi çok albenisi olan ayrımsız vadi değil ama dağlarında haddinden fazla pir alanları var. Gümüşhane’nin güzelliklerini ve ensesi kalın turizm alanlarını öğrencilerimize göstermeye çalışıyoruz. Adamakıllı benzeri etkinlik oldu” ifadelerini kullandı.

“Geçtiğimiz yıl bire bir parkura 15 dolaşma önce gelmiştik”

Örümcek Ormanlarındaki güz yürüyüşlerinde önce başlarda 12 kişi olduklarını hatırlatan GÜDAK Başkanı Mustafa Akbulut ise “GÜDAK, Bilgisizlik ve Spor İl Müdürlüğü ile Ocak ve Toplumsal Hizmetler İl Müdürlüğü ile 320 şahsiyet bire bir grupla Kürtün Örümce Ormanlarını gezdik. Çokça fena hâlde aynı tutum oldu. Rastgele yıl tekrarladığımız bu yürüyüşü bu aylarda yapıyoruz. Yaprakların dönüşümü dolayısıyla bu bölgede ilim cümbüşü yaşanıyor. İstediğimizi bulduk. Bu yıl doğa haddinden fazla güzeldi. Yerde gazeller ve renkler harikaydı. Yürüyüş parkurunu oldukça kardeşlerimiz için niteliksiz seçtik, rampası yoktu. 5 saatte tamamladık 14 kilometrelik parkuru. Geçtiğimiz sene tıpkı parkura 15 çağ geçmiş gelmiştik. Izleme ediyoruz daima burayı. Nitelik oluşumu gerçekleşince o zamanlar geliyor” dedi.

“Zaman rekor kırarak 320 kişiye ulaştık”

Sonuç 4 yıldır Örümcek Ormanları yürüyüşlerinin 150 elçi üzerinde olduğunu dile getiren Akbulut, “Zaman rekor kırarak 320 kişiye ulaştık. Cümle çokça memnundu. Gümüşhaneli olmayanlar çoğunluktaydı. Şehrin tanıtımı üzere bu etkinliklerimiz eke. Kürtün Belediyesinin şenliğine Belediye Başkanımız mihman etti, aşındırmak ikram etti. Yemekten sonra arkadaşlarımızla birlikte konser alanında arakçı kemençe eşliğinde horon oynadık. Uray Başkanımız Enver Şen’e bu jesti için teşekkür ediyoruz” dedi.