Dağların zirvesinde futbol oynuyorlar

– Dağların zirvesinde ayak topu oynuyorlar

Gümüşhane’nin Palan ilçesinde mevcut stadyumu görenler şaşkınlıklarını gizleyemiyor

Sporcuların yegâne sıkıntısı stadyum dışına revan tamamı kafasız tefhim etmek

GÜMÜŞHANE – Gümüşhane’nin Palan ilçesinde dağların üzerine yapılan Palan Stadyumu görenleri şaşırtıyor. Bolivya ve İsviçre’nin faziletli kesimlerindeki statlara çokça yakın stadyumdaki genişlik büyük külfet tümden kaçtığında gabi ilam etmek.

Gençlik ve Spor Bakanlığı marifetiyle ilçede kıpırdak yekpare vatandaşların hizmetine verilen stat kıvrım kıvrım yollarla ulaşılması ve manzarasıyla dikkat çekerken hele üniversite gençliğinin bandaj gösterdiği stadyum İsviçre’deki Ottmar Hitzfeld stadyumuna benzetiliyor.

Engebeli araziye erbap ilçenin Köyiçi Mahallesi, Düzhozan Mevkiindeki bir tepenin üstünde yapılan ve 2020 yılında hizmete giren stadyum büklüm büklüm yollarıyla görenleri şaşkına çevirirken, manzarasıyla bile kendisine hayran bırakıyor.

İsviçre’bile yer alan FC Gspon isimli bando tarafından geçer not Ottmar Hitzfeld Stadyumuna benzerliğiyle dikkat çeken Kürtün stadında ayak topu oynayan sporcular da bu paralellik zımnında FC Gspon takımını Palan’e nida ederek hukuk maçı oynamak istediklerini söyledi.

“Yükseklikten ortalık akciğerlerimiz henüz ferah çalışıyor”

FC Gspon takımını Kürtün’e çağırma fail Hasan Çavuşoğlu, ” Karadeniz’üstelik vadi kayran olmadığı için dağlık bir alandayız. Bu nedenle futbol düdüklemek için bu stadı kullanıyoruz. İsviçre’nin Gspon takımı varmış gene bir şekilde dağlık bir alanda yerleşmiş mektep çocuğu benzeri pakt. Onları birlikte buraya çağırma ediyoruz. Onlarla futbol iğfal etmek isteriz. Solunum sıkıntısı olmadığı sürece sıkıntı olmuyor. Rahatlıkla oynayabiliyoruz. Bizim için avantajlı. Tığ buralarda oynadığımız için akciğerlerimiz daha ongun çalışıyor” dedi.

“Bura Ottmar Hitzfeld stadı olsa beğenirdiniz amma burası Kürtün”

Statta karşılaşma oynandığı esnada bazen sis çöktüğünü ve hiçbir husus göremediğini söyleyen Palan MYO okul takımı kaptanı Ayhan Yılmaz ise “Antrenmanlarımızın çoğunu burada gerçekleştiriyoruz. Çok kulüpte oynadım amma bu büyüklüğünde yükseklikte bire bir stat görmedim. Atmosferi ve havası çokça adamakıllı. Bulutların üzerinde oynuyoruz, kimi vakit sis kapatıyor sahayı ayn gözü görmüyor. İsviçre’de mevcut Ottmar Hitzfeld stadı ile da bir. Bir orada benzeri burada var herhalde eksantrik bilmiyorum. Burası Ottmar Hitzfeld stadı olsa beğenirdiniz ama bura Palan ve henüz gani” ifadelerini kullandı.

“Yegâne sıkıntımız top kaçtığında vurdumduymaz tebliğ etmek oluyor”

Alıştırma yaparken kendisini bulutların süresince bulduğunu anlatan Oğuzhan Tutturgaç birlikte “Adana Çukurova’dahi meydan arazilerde maç yapıyorduk ama buraya geldik dağın zirvelerine stadyum yapmışlar. Şu an bulunduğumuz düz dereden 1000 metre yukarıda. Yaylalarla sınırız, bulutların zarfında idman yapıyoruz. Huy harikası çok güzel tıpkı kayran. Biricik sıkıntımız külliyen kaçtığında ferasetsiz tebliğ etmek oluyor. Gspon takımını buraya nida ediyoruz, gelsinler tıpkısı maç yapalım, burayı tanıtım gezdirelim” diye niteleyerek konuştu.