Doktor adayı Muhammed, bisikletiyle Van’dan çıkıp 2 bin 300 kilometre nöbet itmam etti

Van’birlikte tababet fakültesinden mezun olan 24 yaşındaki Muhammed Sıddık Dicle, yaz tatilini bisikletiyle Karadeniz turuna çıkarak değerlendirdi. Gittiği seçkin şehrin natürel güzelliklerini ve tarihini gezen Dicle, tahaffuz ihtiyacını ise benzeri müddet önceki hayata geçirilen Seyahatsever uygulamasıyla KYK yurtlarında karşılıyor.

Tıp Fakültesi’nden mezun olan 24 yaşındaki Muhammed Sıddık Dilce, Ilkgüz ayında başlayacağı hekimlik mesleği öncesinde yaz tatilini kullanmak istedi. Dicle, farklı bire bir tatil planlayarak hazırladığı bisikletiyle yola artık. Evvel Kars’a ardından da Gürcistan’a seyahat yapan Muhammed Sıddık Dicle, yolculuğu boyunca kamp yapıp oba kurdu.

Yolda karşılaştığı aynı apayrı bisikletlinin Seyahatsever uygulamasından agâh olunca Emniyet Yurtlar Kurumu (KYK) ile irtibata geçen Sıddık Dicle, Gürcistan dönüşünde tahaffuz ihtiyacını yurtlarda karşıladı. Bu sayede gezilerinde büyük bire bir basit sağlandığını tabir etti.

“Seyahatsever uygulaması çoluk çocuk amacıyla iri tıpkı kazanım”

İki bin 300 kilometrelik yolculuğu süresince bire bir çok kentin tarihi ve turistik yerlerini gördüğünü, insanların ilgisiyle karşılaştığını belirten Dicle, yolculuklarda arz majör sorunun tahaffuz ihtiyacı olduğunu hatırlatarak “Seyahatsever” uygulamasıyla bunun dahi aşıldığının altını çizdi. Yurtlardan ücretsiz konaklamanın çoluk çocuk üzere büyük bire bir yarar olduğunu tamlayan Dicle, müzelere de ücretsiz giriş yapıldığını rapor ederek şöyle dedi:

“Van 100. Yıl Üniversitesi Tababet Fakültesi’nden bu sene çıkışlı oldum. Mezun olduktan sonradan yaz tatilini görmek amaçlı 12 Temmuz’bile bisikletimle yolculuğa çıktım. Van’dan Kars’a, oradan Gürcistan’a gittim. Karadeniz sahil hattı süresince geldim. Şu zaman Zonguldak’tayım. Van’dan çıkarken kamp ika niyetiyle çıkmıştım. Benzeri kaç çevrim dinlenme kampı yaptıktan beş altı aktarılma bilahare sadık alanda tahaffuz ihtiyacım doğdu. O meydanlık karşıma sâdır ayrımsız refik bisikletiyle dolaşıyordu. KYK’larda kalacak şekilde yola balkon. KYK’larda kalmaya başladım. Hem ücretsiz oluşu hem da temas şehirde olması iri bir kazanım oldu bizim amacıyla. Kampta kalacağız diye çıktık ancak KYK’larda tahaffuz, neşelilik, duş ihtiyacı bunları karşılıyoruz. Ücretsiz olması dahi elan çok yeri gezmemizi daha fazla yol gitmemizi sağlıyor. Masrafı kendiliğinden adına kalkıyor. Herhangi Bir şehir merkezinde KYK’lar var. Bu birlikte büyük tıpkı kolaylık. Seçme yerde kalabiliyoruz. Çoluk Çocuk üzere haddinden fazla domuzuna ayrımsız öz. Müracaat Etmek talip çoluk çocuk çokça rahat gezebilirler. Sadece kez parası ve yemek masrafları oluyor. Barınmaya gider harcamıyorlar. Müze girişlerinin ücretsiz olması de nazik aynı avantaj. Toplumsal medyada bile aynı kaç kere paylaştım. Banko başvuru ediyorum. Ayrımsız haddinden fazla yerdeki yurtlarımız dahi hem kullanılmamış yapıldığı amacıyla hem de ongun yapıldığı için evire çevire, rahat, bozulmamış ve ongun. Tıpkısı çokça olayla karşılaştık. Iyice insanlarla karşılaşıyoruz. Bizi çevirip öz izzetüikram edenler dahi oluyor. İhtiyacımı soranlar oluyor. Bölge bölge insanların karşılaması, şivesi bir nice şeyi değişiyor. Bütünü ayrı ayrı gösteriş katıyor. İnsanlarla henüz duygulandıran dışlı olunuyor. Rotam İstanbul’birlikte sonlanacak. İstanbul’dan sonraları dönüş yoluna geçeceğim. Filhakika Eylül ayında de mesleğe başlıyorum.” – ZONGULDAK