Doğanın korunmasına dikkati girmek üzere İstanbul’dan Ağrı’ya ayakçak çevirdiler

Natür tutkunu iki bisikletli, doğa ve ormanların korunmasına müteveccih farkındalık sağlamak üzere İstanbul’dan Ağrı’ya ayakçak çevirdi.

“Ormanlar için yeşil rota” sloganıyla İstanbul’dan bisikletlerine binen 66 yaşındaki Mürtefi Fuat Gülşen ile 40 yaşındaki Duygusal Sabuncuoğlu, ormanların ve doğanın korunmasında farkındalık kurmak üzere yola çıktı.

Zorlu rampaları ve geçitleri aşan, gece arada sırada çadırda kimi zaman üstelik otellerde konaklayan natür tutkunları, Karadeniz Bölgesi’nin peşi sıra Sivas, Erzincan ve Erzurum’a geçti.

Yolculukları boyunca bazı bazı kendilerini yatırmak isteyen kişilerin evlerine konuk olan iki yâren, aynı ayda 2 bin 148 kilometre kaide çevirerek Ağrı’ya ulaştı.

Kent merkezini gezen ve dolay halkıyla dostane eden iki arkadaş henüz sonra uçakla İstanbul’a döndü.

Fert Sabuncuoğlu, AA muhabirine, yolculuklarının yumruk fakat dörtköşe geçtiğini söyledi.

Yaklaşık bire bir aydır yolda olduklarını anlatım eden Sabuncuoğlu, şöyle konuştu:

“Bu yolun tamamını bisikletle geldik. 2 bin 148 kilometre yolu ayaklık çevirerek ormanlara dikkati ahzetmek istedik. Yeşilliğin, bitkilerin ve hayvanların yaşam hakkı amacıyla yola çıktık. Nöbet fiziki olarak yorucuydu amma yolda karşılaştığımız insanlar ve Anadolu’nun içine girdikçe kendimizi evimizde hissettik. Cümle ayrımsız köşeden bizi çayına ve çorbasına çağırıyor. Birtakım evini açıyor, kimi yemeğini paylaşıyordu. Bu bizi artık motive etti.”

Sabuncuoğlu, bisikletin doğaya yeryüzü faydalı erişim aracı olduğuna bel ederek, İstanbul’dan çıktıktan sonraları Karadeniz Bölgesi’nde bir müddet defa aldıklarını ve peşi sıra İç Rum’ya, sonrasında de Doğu Rum Bölgesi’ne geçtiklerini belirtti.

Daha geçmiş farkındalık turları amacına ulaştı

Yüksek Fuat Gülşen bile 30 yıldır acemi dağcılık yaptığını ve Türkiye’nin hep dağlarına tırmandığını anlattı.

Yaklaşık 10 yıldır bisikletiyle Türkiye’yi gezdiğini aktaran Gülşen, esbak yıllarda üstelik lösemili çocuklar, flamingolar ve acemi kuşları için düzenlenen muhtelif farkındalık etkinliklerinde pedal çevirdiğini dile getirdi.

Gülşen, “Ormanları dulda amaçlı ve ormanlık alanların henüz dahi yeşillenmesi amacıyla bu etkinliği yaptık. Çocuklarımızın geleceği amacıyla pedal çevirmeye karar verdik. Rampalar çoktu amma yolculuğumuz çokça güzel geçti.” ifadesini kullandı.